Leer over de Gemeenteraad

27 januari 2021

In maart 2021 kiezen inwoners van de meeste gemeenten in Nederland een nieuwe gemeenteraad. De gemeenteraad is de plek waar belangrijke besluiten voor dorpen en steden worden genomen. Hoe jouw leefomgeving eruitziet, en hoe jouw zorg geregeld is, wordt voor een belangrijk deel bepaald in de raadszaal van jouw gemeente.

Wil jij ontdekken of het gemeenteraadslidmaatschap namens de Partij van de Arbeid, Progressief Bernheze of Progressief Landerd (later: Maashorst) iets voor je is? Dan is deelname aan de Schaper Leergang van de Partij van de Arbeid voor jou een aanrader.

Tijdens de Schaper leergang word je met een groep partijgenoten voorbereid op het lidmaatschap van de gemeenteraad. In verschillende dagdelen ga je in gesprek over idealen, verwachtingen en de inhoud van het raadswerk. In de tweede fase van het traject ga je ook aan de slag met vaardigheden als debatteren.

De eerste fase van de Schaper leergang gaat van start op 10 april 2021. Aanmelden kan tot en met 25 maart, en is gratis voor leden van de Partij van de Arbeid en progressieve combinaties in onze regio.

Meer informatie over de Schaper-leergang, en het inschrijfformulier, is op de PvdA-website te vinden.